DOM?


Ik houd niet van reclames, daar ben ik heel stellig in, maar ik kan er niet altijd om heen. Als ik iets nieuws hoor of zie, kan het voorkomen dat ik bij een eerste keer toch ongewild even moet lachen. Het spotje van: Geef een boek, een boe-oek" en dat drie maal achter elkaar herhaald door Wim T. Schippers vond ik erg leuk. Maar soms begrijp ik een spotje gewoon weg niet. Misschien ben ik daar wel te dom voor. Zo hoorde ik in de afgelopen week iets over een proefritje in een hybride auto. Ik had geen idee wat een hybride auto is en ik probeerde mijn licht bij P. op te steken, echter zonder resulstaat, want hij wist het ook niet. Ik heb toen noodgedwongen mijn nieuwsgierigheid maar even geparkeerd om het nu weer tevoorschijn te halen. Natuurlijk kom je dan bij Wikipedia terecht en zo kan de domheid opgeheven worden. Wanneer u ook niet weet wat  een hybride auto is, klik dan  hier en u bent weer helemaal op de hoogte.

hanscke Woensdag 30 Mei 2007 - 10:10 pm | | Standaard

zeven reacties

Geertje

Nou, ik moest ook klikken; had geen idee!
Reclame; ook ik vind het waardeloos. Zit je een goede film te ben je weer verplicht om te wachten.

Geertje, (E-mail ) (URL) - 30-05-’07 22:48
Merlijn

Yep, natuurlijk wist ik wat het was en ook dat die auto waarschijnlijk een Toyota Prius is ???

Merlijn, (URL) - 30-05-’07 23:18
nanos

Ik weet wel wat een hybride auto is, maar veel tv-reclame is voor mij volkomen onbegrijpelijk.

nanos, (E-mail ) (URL) - 30-05-’07 23:55
Xiwel

Ik kijk tegenwoordig alleen online en zie daardoor geen reclame meer. Dat is soms nadelig omdat er ook hele mooie reclames zijn waar vaak meer werk in gestoken is dan in een waardeloze film. Maar waardeloos gemaakte reclame is er natuurlijk ook, en niet zo’n klein beetje. Hier in NL vind ik het wel meevallen. In de USA keek ik echt geen film bij de grote 4 (ABC, CBS, NBC en Fox). Zij hadden een methode waarbij de hoeveelheid reclames naar het eind van de film toenam en korter op elkaar volgde. Met het idee dat je toch wel blijft kijken. Het waren ook steeds dezelfde zwakke reclames als een autoverkoper die zijn marktpraatje hield. Gelukkig hadden ze ook PBS die niet aan reclames deed en met series viel het ook wel mee. Documentaires hadden bijna nooit last van reclames.

De reclamewereld schijnt overigens erg weinig vat op me te hebben. Of dat nu op/in TV, radio, Internet, billboard of krant is. Ik kan me niet herinneren dat een reclame mij aanzette tot een aankoop.

Xiwel, (E-mail ) (URL) - 31-05-’07 13:03
trieny

ideaal wikipedia!

trieny, (URL) - 31-05-’07 13:42
V@nM@n

Er zijn maar weinig reclames die het aankijken waard zijn. Maar of het effect heeft weet ik niet. En ja uiteraard weet ik wat een hybride auto is. Dat wil niet zeggen dat je dom bent als je het niet weet.

V@nM@n, (E-mail ) (URL) - 31-05-’07 23:04
Renesmurf

Door een comnbinatie van twee krachtbronnen, dat wist ik dus niet!

Renesmurf, (URL) - 31-05-’07 23:53
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om een reactie te kunnen plaatsen moet je de vraag beantwoorden met een cijfer.
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.